Najcitanije objave!

FAN STRANE

уторак, 24. јул 2012.

Underground kulturna pobuna u Krusevcu!

Eh,pa nista ne ostaje sputano neznam koliko dugo!Okolnosti i okruzenje cesto mogu da bace veo na nesto sto je kreativno i drugacije,u ovom slucaju na buntovni nacin.Tada bunt raste,kljuca i izlije se van uske posude zbacivsi svaki poklopac!Krusevacki umetnicki bunt,podgrejan je punkom i kao takav se ispisao u knjizi koja se logicno zove "Pobuna" i ne samo to!"Pobuna" prosiruje svoj areal u svakom smislu!O njoj se prica,o njoj se pise o njoj se peva!


Krusevacku underground kulturnu pobunu pokrenula je dama koja ne zeli da sedi u svom gradu koji je opasan konzervativnim i uskim kajsem,koji steze i sputava,koji je neke kic marke sa cirkonima,ali nikako nije original.Nije zelela da poremecen sistem vrednovanja kulture u Krusevcu,jedini dize buku.Marija Krsmanovic,lice koje se moze vidjati u avangardnom krusevackom drustvu po kultnim mestima,je dama koja se i pored svoje zenstvenosti,neznosti i ljupkosti,naoruzala olovkom kao britkom sabljom i pkrenula revoluciju u svom gradu.





                                                                Marija Krsmanovic




Dule Djordjevic:
-Zdravo Marija ti i ja se poznajemo vec neko vreme i drago mi je sto konacno dobijam vreme i priliku da se posvetim tebi i tvom radu.Ti si,kako bih to opisao,neko novo desavanje u gradu.Cime to prouzrkujes?


Marija Krsmanovic:
-Zdravo Dule.Odredjena doza pobune ili bunta postoji u svima nama.Moja pobuna ili bunt dostigao je najvislju tacku i ja sam resila da to objavim...




-O kakvoj se pobuni tu radi?Protiv cega se ti bunis?


-Ovo je jedna moderna,pesnicka pobuna.Covece,zar se danas nemamo protiv cega buniti?Zar su svi postali flegmani?!Jebote,zivimo u jednom haosu...Ovo je jedna kulturoloska pobuna,pobuna protiv sistema,pobuna protiv stega,pobuna protiv svega!




-Imas podrsku nekih bednova i istaknutih muzicara.Mozes li nesto vise reci o tome,na koji nacin oni tebe podrzavaju,koliko ti to pomaze?Koliko vas ima u toj,ajde da nazovemo,organizaciji?


-Ovo nije "organizacija",ovo sam ja.Znas,mnogi tu moju pobunu kontaju pogresno.Ja sam poetesa,zena ratnik/ca.Htela sam ovim drugim delom projekta,mislim na ovaj u kome dobijam podrsku bendova i cela stvar postaje masovnija,da oslikam muzicki svoje tekstove iz knjige "Pobuna".Imam veliku podrsku.Znas,to su ljudi,umetnicke duse,uglavnom moji prijatelji istomisljenici,koji su me prepoznali,prepoznali moju energiju,volju i zelju za doprinos u umetnickom tragu.




-Ti si dakle organizacija.Zbog odredjenih okolnosti,nismo uspeli da uradmo intervju pre godinu dana,kada si ti izdala knjigu.Mozes li malo opsrnije opisati kakva je to knjiga "Pobuna" .Ta knjiga je,zapravo povod za tu kulturolosku revoluciju koju dizes u Krusevcu?


-Knjiga se zove "Pobuna-Nebeski jahac" i posvecena je mom tati.Tematika knjige je socialno ljubavna i zalazi u sve pore savremenog drustva.Knjiga je zaista jedna velika pobuna emoscija,dakle,srece,patnje,bola,gnoja i zuca i na momente moram priznati da je jako teska.Knjigu je objavio legendarni Zdenko Franjic za "Slusaj najglasnije" iz Zagreba.
Cilj mi je da probudim uspavanu scenu u Krusevcu,da se ljudi malo trgnu iz svakodnevne kolotecine,da nesto urade za sebe a to je da krenu da se bore.




-Kada si vec pojasnila cilj celog projekta,mozes li mi reci kako si zadovoljna reakcijom ljudi koje zelis da podstaknes na "borbu"


-Pocela sam aktivno da objavljujem fanzin "Pobuna umetnosti".U okviru tog fanzina,vidim da sam ipak pokernula ljude i drago mi je zbog toga.Za mene je ova pobuna uspela!




-Zar ti nije bilo lakse da sedis kuci,slusas punk i uzivas?Tako ne bi morala da se pojasnjavas,objasnjavas boreci se u ovom surovom okruzenju za Art pobunu.Znam da si nailazila na mnogo ne razumevanja od strane sredine u kojoj zivis.


-Ovo je pravda za mog tatu.Lako je sedeti i kukati kako je sve sjebano,a pritom se ne boriti protiv ludila koje nas okruzuje.To ludilo je zivot.A u zivotu nije sve belo pa ni crno.Stvarno me ne zanima da li ce se ovo nekome dopasti.U Krusevcu je uspah zabranjen,ljudi su ovde cudni.Inace imamo  zaista jako dobru,samo treba da se udruzimo i da se na legalni nacin pobunimo umetnoscu.
Krusevac je carski grad.Tako se i treba briti za njega!




-Za kraj,sta imas da porucis ljudima koji prate tvoj rad i svim ostalim citaocima "Zemlje Rock'n'rolla?


-Dule,o samoj knjizi "Pobuna"se jako puno pisalo,pricalo i ista se predstavljala u mnogim gradovima Srbije.Kroz razgovor smo se dotakli i mog cd-a "Pobuna"pa evo za kraj,citaocima da objasnim malo koji su se bendovi nasli na mojoj kompilaciji i ko su moji saradnici.
Sam cd ima odlican omot koji je radio moj drug Damir Pavic Septic iz Subotice.Na cd-u su se nasli bendovi:Zuta minuta,Bagra,Mister No,Morbid cow ft.Bjesomar,Prije Svega Discplina,Mrka kapa,Fluid underground,Youth A.D.,Dok 7,the Spunk,Rapidforce,Cerecerosi,Muzika poludelih.Gosti pobune:Babilonci,Hoorore boogie,Goribor i Lutajuci dj Zdena.
Cd objavljuje Zdenko Franjic za "Slusaj najglasnije".Saradnici Zoran Marnikovic (Bjesovi),Gile Morbid Cow,Ivan Glisic (punk pesnik i pisac)Bozidar Despotovic (punk pisac) i Begena (slikar,pesnik i muzicar).
Za kraj bih svima porucila da nikad ne posustaju,da se bore u zivotu na kakvu god prepreku,vecu ili manju,nailazili.


-Marija,zelim ti puno uspeha u toj borbi,odonsno revoluciji koju si podigla u Krusevcu.


-Dule,hvala puno tebi...










Нема коментара:

Постави коментар

MARKETING